Τι γίνεται στην Ήπειρο; Αναγνώριση "Αρμανικής" εθνότητας ζητούν κάποιοι...
- Ήταν γνωστό πως το Κόσοβο θα άνοιγε "πληγές" και θα δημιουργούσε εκ του μη όντος έθνη και τεράστια αποσχιστικά προβλήματα σε ολόκληρη την Βαλκανική
- Επαγγελματίες του είδους έχουν ήδη αναλάβει δράση στην Ελλάδα και προσπαθούν να δημιουργήσουν μία νέα εθνότητα, εξυπηρετώντας σκοπούς τρίτων
- Είμαστε μπροστά στην αρχή ενός δράματος που όλοι ευχόμαστε να επικρατήσει η λογική...
- Η άποψη της κυβέρνησης Παπανδρέου είναι πως το κανό είναι πιό ευχάριστο όταν δεν υπάρχει κύμα στη θάλασσα...!!!
Το «Συμβούλιο» αυτό αποτελούν μεμονωμένα άτομα από την Αλβανία, τα Σκόπια, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Μάλιστα στο άρθρο 8 του καταστατικού του «Συμβουλίου των Αρμάνων», τίθεται ως πρωταρχικός και βασικός στόχος των επιδιώξεών τους η αναγνώριση των Αρμάνων ως «διακριτού λαού» σε κάθε χώρα, όπου εντοπίζεται το Βλάχικο στοιχείο. Τελικός στόχος, η απόκτηση καθεστώτος εθνικής μειονότητας, αναγνωρισμένης από την κείμενη εθνική και διεθνή νομοθεσία.
Τα λόγια του κ. Μαγειρία είναι σκληρά, αλλά αληθινά: «Το «Συμβούλιο των Αρμάνων ή Μακεδοναρμάνων» εκπροσωπεί μόνον τους γνωστούς επαγγελματίες ακτιβιστές του μειονοτισμού και του αρμάνικου εθνογλωσσικού εθνικισμού».
ΑΥΤΟΚΛΗΤΟΙ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ...
• Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βλάχων είναι ρητός και κατηγορηματικός: «Ως θεσμική έκφραση των Βλάχων της Ελλάδας και της Διασποράς, εκφράζουμε την αντίθεσή μας και καταδικάζουμε τις προκλητικές ενέργειες των αυτόκλητων υπερασπιστών του Βλάχικου στοιχείου».
Και διευκρινίζει: «Η δέσμευση μας στην τήρηση των καταστατικών αρχών της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, μεταξύ των οποίων και η διατήρηση της Βλάχικης γλώσσας και της πολιτιστικής ταυτότητας του Βλαχόφωνου Ελληνισμού, επιτάσσει τη ριζοσπαστική αντίδρασή μας σε κάθε προσπάθεια αλλοίωσης και ετεροπροσδιορισμού της ταυτότητας της Βλαχόφωνης Ρωμιοσύνης».
ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ...
• Απαντώντας στον ισχυρισμό του «Συμβουλίου των Αρμάνων ή Μακεδοναρμάνων» ότι «διεκδικούμε τα δικαιώματα, τα οποία τα κράτη όπου ζούμε από αιώνες δεν θέλουν να μας παραχωρήσουν», επισημαίνει: «Εμείς, οι Βλάχοι της Ελλάδος, γνωστοί και με τη λόγια ονομασία Αρωμούνοι, ζούμε διαχρονικά στις πατρογονικές μας εστίες στον ιστορικό βορειοελληνικό χώρο με ραχοκοκαλιά την οροσειρά της Πίνδου (Θεσσαλία, Ήπειρος, Μακεδονία). Απολαμβάνουμε όλων των δικαιωμάτων κι ελευθεριών της ευρωπαϊκής Ελληνικής Πολιτείας, καθώς και την πολύπλευρη στήριξη από μέρους της Πατρίδας μας, της Ελλάδας, στα ζητήματα διαχείρισης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».
ΟΥΤΕ ΕΝΤΟΛΗ, ΟΥΤΕ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ...
• Κατά τον κ. Μαγειρία το «Συμβούλιο των Αρμάνων» διεκδικεί να μονοπωλήσει την αντιπροσώπευση των απανταχού Αρμάνων σε διεθνές επίπεδο.
Σημείωσε χαρακτηριστικά: «Ξεκινά με την ατυχή διεκδίκηση καθεστώτος Παρατηρητού στο Συμβούλιο της Ευρώπης, μη έχοντας την παραμικρή δημοκρατική νομιμοποίηση, ούτε φυσικά σχετική εντολή. Ποια άραγε εκλογική διαδικασία οδήγησε στην ανάδειξή του; Πότε και ποιοι ενημερώθηκαν σχετικά με τη δράση, τους στόχους και τις επιδιώξεις του;».
ΜΕΓΑΛΟΙ ΒΛΑΧΟΙ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Βλαχάβας Ευθύμιος (1770-1808). Αρματολός των Χασίων. Πρωτοστάτησε για επανάσταση στη Στερεά συνελλήφθη όμως και πέθανε με φρικτά βασανιστήρια από τον Αλή πασά στα Γιάννενα.
Βούλγαρης Ευγένιος (1716-1806). Κληρικός, λόγιος και διδάσκαλος του Γένους. Υπήρξε ο πρώτος σχολάρχης της Αθωνιάδας Σχολής.
Αλέξιος Βλαχόπουλος (1787-1865). Αρματολός από την Πρέβεζα. Πρωταγωνιστής του ’21 και επί δύο έτη υπουργός Πολέμου. Επί Καποδίστρια διετέλεσε υπουργός Στρατιωτικών, και επί Όθωνος υπουργός Ναυτικών.
Γιωργάκης Ολύμπιος (1772-1821). Επιφανής αρματολός του Ολύμπου και μέλος της Φιλικής Εταιρείας. Αδελφοποιητός του Καραγεώργη της Σερβίας μετείχε στον εθνικό αγώνα των Σέρβων. Σαν συνταγματάρχης του ρωσικού στρατού πολέμησε τον Μέγα Ναπολέοντα. Μετά την ήττα του Δραγατσανίου (1821), περικυκλώθηκε στη μονή Σέκου από τους Τούρκους, και ανατίναξε την πυριτιδαποθήκη πέφτοντας ηρωικά με τους συντρόφους του.
Γκαντέλος Ιωάννης. Αγωνιστής από το Μέτσοβο. Συνελήφθη από το Χουρσίτ πασά το 1822 και απαγχονίστηκε στη Λάρισα.
Γρίβας Θεόδωρος (1792-1862). Από τους διαπρεπέστερους και γενναιότερους πρωταγωνιστές της Εθνεγερσίας του ’21 αλλά και όλων των μετέπειτα επαναστατικών κινημάτων στην Ήπειρο και Θεσσαλία.
Διονύσιος ο Σκυλόσοφος. Δεσπότης από την Αβδέλλα επίσκοπος Λάρισας. Υποκίνησε την πρώτη επανάσταση των Ελλήνων κατά των Τούρκων το 1611, και μπήκε στα Γιάννενα με 800 αγωνιστές. Συνελήφθη και γδάρθηκε ζωντανός.
Δούκας Νεόφυτος (1760-1845). Κληρικός και λόγιος, ένας από τους Μεγάλους Διδάσκαλους του Γένους. Διευθυντής της «Αυθεντικής Σχολής» του Βουκουρεστίου και της Ριζαρείου Σχολής. Με τον Καποδίστρια αναλαμβάνει το τυπογραφείο της Αίγινας, ιδρύει τυπογραφεία στην Αθήνα και εκδίδει αξιόλογα φιλολογικά έργα.
Παναγιώτης Ζήδρος (1630-1750). Πρώτος αρματολός της Πίνδου, που κατάγονταν από χωριό της Πίνδου, αλλά είχε ως έδρα του το Λιβάδι Ελασσόνας.
Ζιάκας Γεώργιος (ή Γεροζιάκας). Περίφημος αρματολός από τα Γρεβενά από τους πιο φημισμένους αγωνιστές. Πήρε μέρος στο κίνημα του Ορλώφ το 1769 και προσπάθησε να το αναπτύξει στα Μακεδονικά βουνά. Για εκδίκηση οι Τούρκοι εξαφάνισαν την οικογένεια του και κάψανε όλα τα χωριά της περιφέρειας του. Απόγονοί του οι Γιαννούλας και Θεόδωρος Ζιάκας επίσης ξακουστοί πολεμιστές.
Καραϊσκάκης Γεώργιος (1782-1827). Γεννήθηκε σε μία σπηλιά στο Μαυρομμάτι Καρδίτσας. Γιος καλόγριας, και Βλάχος από την μεριά του πατέρα του (από την φάρα του Λάλα Γιώργη της Αιτωλοακαρνανίας). Από τους κορυφαίους στρατιωτικούς ηγέτες της Επανάστασης του ’21.
Κασομούλης Νικόλαος. Από το Πισοδέρι Φλώρινας. Αγωνιστής του 1821, συγγραφέας απομνημονευμάτων, και γνωστός ιστορικός του ’21.
Κοσμάς ο Αιτωλός (1714-1779). Ο γνωστός Πατροκοσμάς, ο «Άγιος των Βλάχων». Για πάνω από 20 χρόνια περιδιάβαινε τα χωριά της Στερεάς, της Ηπείρου και της Μακεδονίας κήρυττε την ορθόδοξη πίστη, δίδασκε τα ελληνικά γράμματα και ίδρυσε πάνω από 230 σχολεία. Άφησε τεράστιο έργο και συνέβαλε αποφασιστικά στην αφύπνιση του Έθνους. Βρήκε μαρτυρικό θάνατο με απαγχονισμό στις 24 Αυγούστου του 1779.
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...