Μουζάλας: Θα μείνουν στην Ελλάδα 30.000 με 40.000 πρόσφυγες
Τη συνδρομή των μη κυβερνητικών οργανώσεων ώστε να πειστούν οι πρόσφυγες που παραμένουν στον καταυλισμό της Ειδομένης να τον εγκαταλείψουν ζήτησε ο αρμόδιος για το μεταναστευτικό υπουργός, Γιάννης Μουζάλας, σε κλειστή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.
Ο κ. Μουζάλας φέρεται να «φωτογράφισε» ως καταληκτική ημερομηνία εκκένωσης του καταυλισμού την 30ή Μαΐου, χωρίς ωστόσο να εξηγήσει πώς θα γίνει αυτό. Οι συνεχείς αναφορές του ωστόσο στον αποκλεισμό χρήσης βίας έδωσαν την εντύπωση στους συμμετέχοντες ότι θα συνεχιστεί η πολιτική της πειθούς των προσφύγων και μεταναστών να αποχωρήσουν, η οποία ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει αποδώσει.
Επ’ αυτού πάντως ο κ. Μουζάλας απηύθυνε εκκλήσεις τόσο στα μέλη των ΜΚΟ όσο και στην αστυνομία να συμβάλουν στην ειρηνική εκκένωση του καταυλισμού. Αν και δεν υπάρχουν ενδείξεις ρεύματος αποχώρησης των δέκα και πλέον χιλιάδων συγκεντρωμένων στον καταυλισμό, ο κ. Μουζάλας εξέφρασε στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Μπουτάρη στον ρ/σ Πρακτορείο FM, ότι «οι πρόσφυγες στην Ειδομένη ήδη έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν ότι δεν έχει νόημα να κάθονται εκεί και καλά είναι να μετακινηθούν στους καταυλισμούς».
Κατά τον κ. Μπουτάρη, ο κ. Μουζάλας του είπε ακόμη ότι «στο Καλαί, στη Γαλλία, λειτουργούσε επί επτά χρόνια μια αντίστοιχη Ειδομένη» και ακόμα πως «πρέπει να αρχίσουμε σιγά σιγά να συνειδητοποιούμε –και φαίνεται ότι αυτό γίνεται– ότι θα μείνουν τουλάχιστον 30.000-40.000 από τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και πρέπει να θεωρούμε ότι θα μείνουν για πολύ καιρό».
«Οργάνωση»
«Εκείνο που μετράει», τόνισε ο κ. Μπουτάρης, «είναι να οργανωθούμε ώστε αυτοί οι άνθρωποι να αισθάνονται σαν στο σπίτι τους, κάτι που είναι και δική μου πεποίθηση». Σχετικά με την εκκένωση της Ειδομένης, ο κ. Μπουτάρης είπε ότι δεν συζήτησε κάτι τέτοιο με τον υπουργό, ενώ ζήτησε από τον κ. Μουζάλα να μεταφερθούν σε άλλο χώρο οι πρόσφυγες που είναι εγκατεστημένοι σε αποθήκη στο λιμάνι. «Το λιμάνι όταν ξεκίνησε, με την πρώτη “φουρνιά” από Καβάλα, υποτίθεται ότι θα ήταν για 5-10 ημέρες, αλλά έγινε μόνιμη εγκατάσταση», δήλωσε, συμπληρώνοντας ότι έκθεση της υγειονομικής υπηρεσίας έκανε λόγο για «απαράδεκτη κατάσταση και ακατάλληλες συνθήκες» διαβίωσης.
Την ίδια στιγμή, εξαιτίας της αδυναμίας του κράτους να εφαρμόσει τον νόμο και να λήξει ο πολυήμερος αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, εκατοντάδες επιχειρήσεις βιώνουν μια δραματική κατάσταση. Στα 4 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι επιβαρύνσεις στις μεταφορές, σύμφωνα με επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης (ΣΕΘ) προς τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη. Ο σύνδεσμος επισημαίνει ότι οι εναλλακτικές διαδρομές, πλην του κόστους, επιφέρουν σημαντικές καθυστερήσεις, με αρνητικό αντίκτυπο στην εικόνα των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό. «Οι επιπτώσεις είναι τεράστιες για τις εξαγωγικές εταιρείες, οι οποίες είναι αναγκασμένες να προωθούν τα φορτία μέσω Βουλγαρίας, μια διαδρομή που επιφέρει επιπλέον κόστος 30%, αλλά και δημιουργεί καθυστερήσεις στους χρόνους παράδοσης» αναφέρεται στην επιστολή. «Αυτό έχει ως αποτέλεσμα –σε πολλές περιπτώσεις– τη μη τήρηση των προθεσμιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την καταβολή αποζημιώσεων ή ακόμη και για την απώλεια πελατών από το εξωτερικό», προστίθεται.
Σύμφωνα με τον ΣΕΘ, η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί έως και δύο μέρες παραπάνω, ενώ εκτιμάται πως κοστίζει 5.000 - 10.000 ευρώ περισσότερα ανά συρμό. «Προβλήματα αντιμετωπίζουν και επιχειρήσεις που περιμένουν εμπορεύματα και πρώτες ύλες από την Kεντρική Ευρώπη με αποτέλεσμα την επιβράδυνση της παραγωγικής δραστηριότητάς τους ή και την αδυναμία λειτουργίας τους».
Πηγή εφημ. Καθημερινή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Ο κ. Μουζάλας φέρεται να «φωτογράφισε» ως καταληκτική ημερομηνία εκκένωσης του καταυλισμού την 30ή Μαΐου, χωρίς ωστόσο να εξηγήσει πώς θα γίνει αυτό. Οι συνεχείς αναφορές του ωστόσο στον αποκλεισμό χρήσης βίας έδωσαν την εντύπωση στους συμμετέχοντες ότι θα συνεχιστεί η πολιτική της πειθούς των προσφύγων και μεταναστών να αποχωρήσουν, η οποία ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει αποδώσει.
Επ’ αυτού πάντως ο κ. Μουζάλας απηύθυνε εκκλήσεις τόσο στα μέλη των ΜΚΟ όσο και στην αστυνομία να συμβάλουν στην ειρηνική εκκένωση του καταυλισμού. Αν και δεν υπάρχουν ενδείξεις ρεύματος αποχώρησης των δέκα και πλέον χιλιάδων συγκεντρωμένων στον καταυλισμό, ο κ. Μουζάλας εξέφρασε στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Μπουτάρη στον ρ/σ Πρακτορείο FM, ότι «οι πρόσφυγες στην Ειδομένη ήδη έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν ότι δεν έχει νόημα να κάθονται εκεί και καλά είναι να μετακινηθούν στους καταυλισμούς».
Κατά τον κ. Μπουτάρη, ο κ. Μουζάλας του είπε ακόμη ότι «στο Καλαί, στη Γαλλία, λειτουργούσε επί επτά χρόνια μια αντίστοιχη Ειδομένη» και ακόμα πως «πρέπει να αρχίσουμε σιγά σιγά να συνειδητοποιούμε –και φαίνεται ότι αυτό γίνεται– ότι θα μείνουν τουλάχιστον 30.000-40.000 από τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και πρέπει να θεωρούμε ότι θα μείνουν για πολύ καιρό».
«Οργάνωση»
«Εκείνο που μετράει», τόνισε ο κ. Μπουτάρης, «είναι να οργανωθούμε ώστε αυτοί οι άνθρωποι να αισθάνονται σαν στο σπίτι τους, κάτι που είναι και δική μου πεποίθηση». Σχετικά με την εκκένωση της Ειδομένης, ο κ. Μπουτάρης είπε ότι δεν συζήτησε κάτι τέτοιο με τον υπουργό, ενώ ζήτησε από τον κ. Μουζάλα να μεταφερθούν σε άλλο χώρο οι πρόσφυγες που είναι εγκατεστημένοι σε αποθήκη στο λιμάνι. «Το λιμάνι όταν ξεκίνησε, με την πρώτη “φουρνιά” από Καβάλα, υποτίθεται ότι θα ήταν για 5-10 ημέρες, αλλά έγινε μόνιμη εγκατάσταση», δήλωσε, συμπληρώνοντας ότι έκθεση της υγειονομικής υπηρεσίας έκανε λόγο για «απαράδεκτη κατάσταση και ακατάλληλες συνθήκες» διαβίωσης.
Την ίδια στιγμή, εξαιτίας της αδυναμίας του κράτους να εφαρμόσει τον νόμο και να λήξει ο πολυήμερος αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, εκατοντάδες επιχειρήσεις βιώνουν μια δραματική κατάσταση. Στα 4 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι επιβαρύνσεις στις μεταφορές, σύμφωνα με επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης (ΣΕΘ) προς τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη. Ο σύνδεσμος επισημαίνει ότι οι εναλλακτικές διαδρομές, πλην του κόστους, επιφέρουν σημαντικές καθυστερήσεις, με αρνητικό αντίκτυπο στην εικόνα των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό. «Οι επιπτώσεις είναι τεράστιες για τις εξαγωγικές εταιρείες, οι οποίες είναι αναγκασμένες να προωθούν τα φορτία μέσω Βουλγαρίας, μια διαδρομή που επιφέρει επιπλέον κόστος 30%, αλλά και δημιουργεί καθυστερήσεις στους χρόνους παράδοσης» αναφέρεται στην επιστολή. «Αυτό έχει ως αποτέλεσμα –σε πολλές περιπτώσεις– τη μη τήρηση των προθεσμιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την καταβολή αποζημιώσεων ή ακόμη και για την απώλεια πελατών από το εξωτερικό», προστίθεται.
Σύμφωνα με τον ΣΕΘ, η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί έως και δύο μέρες παραπάνω, ενώ εκτιμάται πως κοστίζει 5.000 - 10.000 ευρώ περισσότερα ανά συρμό. «Προβλήματα αντιμετωπίζουν και επιχειρήσεις που περιμένουν εμπορεύματα και πρώτες ύλες από την Kεντρική Ευρώπη με αποτέλεσμα την επιβράδυνση της παραγωγικής δραστηριότητάς τους ή και την αδυναμία λειτουργίας τους».
Πηγή εφημ. Καθημερινή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Μπράβο ο γιατρός! Έχει τόσο μεγάλο σπίτι για να φιλοξενήσει όλους αυτούς τους ισλαμιστές;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι να ειχε , θα του το επιτρεπαμε εμεις ? κουμαντο να κανει στο τσαντηρι του ο γυφτος . Στην Πατριδα μας κανουμε εμεις και θα το δουνε τα καθαρματα συντομα .
Διαγραφή